lördag 10 april 2010

Trött

Idag har vi firat min mans & min mammas födelsedag, & svärmor som fyller i morgon. Annars är jag ganska trött.. Lilla M har varit väldigt sjuk & vill inte äta & dricka. Igår ringde jag först till Barnmottagningen på sjukhuset, där hade dom ingen mottagning på eftermiddan. Sen sent på kvällen ringde jag sjukvårdsupplysningen då lilla M blev blek & blödde näsblod & då fick jag åka till akuten. Där blev jag inte insläppt för dom hade ingen barnläkare, men dom ringde till stora stadens sjukhus & dit var jag välkommen men dom sa att det nog var ingen fara. Så istället för att åka fem mil mitt i natten åkte jag hem & var mest orolig hela natten..Till slut fick vi komma till jourvårdcentralen idag på eftermiddan. Där konstaterade dom dubbelsidig öroninflammation så nu har hon fått pencillin & mår lite bättre, puh... Så hemskt när så små barn är sjuka & dom kan inte berätta om dom har ont. Hon har ju mest gnällt & inte velat äta eller dricka så jag trodde mer att hon hade ont i halsen eller magen inte i öronen.. Nu håller jag tummarna för att hon blir frisk snabbt..

2 kommentarer:

  1. Ja, det är läskigt när små barn blir sjuka. Hoppas att hon kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Tack! Nu är hon lite bättre, så skönt..!

    SvaraRadera