söndag 4 april 2010

Vardagsrumsyoga

Tre dagar i rad har jag yogat i vardagsrummet framför tv:n med lilla M som har skrattat & dragit mig i nackhåret när jag står i hunden. Tänkte att det var bättre att rulla ut yogamattan & passa på att göra så långt som jag hinner än att vänta på rätt tillfälle när lilla M har somnat eller att någon annan kan passa henne. Bättre solhälsningar & några stående än ingenting alls. Ikväll dök dock det rätta tillfället upp & jag kunde stänga in mig i sovrummet & yoga till Kinos instruktioner. Jag kan plugga in mp3:n i stereon i sovrummet så det är perfekt. Blir alltid trött när jag gör solhälsningarna då Kino räknar, även om hon bara gör 3 B & jag gör i vanliga fall 5. Vet inte varför, troligtvis är det högre tempo & att hon säger " press the heels down firmly into the ground" när man står i hunden, då blir jag jättetrött... Gjorde fram till Marichyasana A, brygga & alla avslutade. Just nu har jag en stel period.. höfter & knän är värst. Det var inte längesen som jag kände att nu kommer det nog "lossna" i höfterna & allt kändes bra men nu går det inte utmana knän & höfter i tex lotus. Bara att backa & vänta & hoppas på att mjukheten kommer tillbaka. Gärna snart för nu är det inte långt kvar tills Maria Boox kommer till oss....& då vill man ju gärna kunna utmana sig lite extra..

Ikväll gjorde jag en räkgryta med curry & creme fraiche & till det kokade jag råris. Första gången jag kokar råris, kokade väldigt länge (ca 45 minuter) men ändå var det mer tuggmotstånd än vanligt ris. Fast jag tyckte det var jättegott.. Stora K sa att det smakade havregryn..& mannen sa att det smakade som att man hade gäspat på stranden när det blåser så man fick hela munnen full av sand & annat skräp.. Kanske inte det bästa betyget men dom vänjer sig nog...:-)

3 kommentarer:

  1. Let go!

    I stället för att pressa dig när kroppen stretat emot intalar du dig med -let go.
    Mjukheten landar när du släpper prestationen.
    Din trötthet är ett resultat av "hundens" goda effekt. Din hjärna varvar ner och stressen lindras.

    SvaraRadera
  2. Blir så imponerad när jag läser hur du får till din yoga mitt ibland ungar och vardag. Och du, mjukheten kommer, när du minst anar det :)
    Din mans kommentar var just så mycket - man - om man nu får säga så utan att vara fördomsfull :)

    SvaraRadera
  3. Tack för fina kommentarer!! Hi hi, mannen tycker inte om ris, cous-cous osv han vill helst ha potatis!!

    SvaraRadera