måndag 25 juli 2011

Bra, tack & hjälp

Två dagar har förflutit i överljudsfart. Ikväll åt vi middag vid halv tio...förvånade att klockan var så mycket.. Tänker att jag ska borde skriva i min skrivbok varje kväll: bra, tack & hjälp (i bästa Mia Törnblom stil).
BRA: att vi har målat så mycket idag, att jag yogade ikväll & att vi äntligen tog tag i att göra en fotobok av kort från Thailandsresan.
TACK: för att det inte regnade idag så vi kunde måla, för min underbara familj, för den goda kvällsmaten (green currykyckling i kokosmjölk & ris kokat med kokosflingor), för att jag lever här & nu♥
HJÄLP: oss att orka måla klart hela huset, mig att få en känsla av semester & hjälp mig att vara kärleksfull & sann mot mig själv & andra.
Det var för min egen del. Känner att jag vill gärna skicka ut en vädjan om HJÄLP till alla som har det svårt i världen, & till naturen & moder jord. Må vi alla få leva i lycka, välgång, kärlek & ljus..

Även om det är mycket att göra måste man ta sig tid att lukta på blommorna!!
 Blev glad för en fin kommentar av Jenny till förra inlägget, läs det gärna!! 

2 kommentarer:

  1. Brukar också skriva i en sådan bok. Men inte alltid, det går i perioder. Men jag tycker det hjälper mig. Och när det gäller målningen hoppas jag också att vi blir klara i sommar :)

    SvaraRadera
  2. Jag skrev bra, tack och hjälp under flera år, varje kväll. Sen krånglade jag till det och tänkte "men vänta nu, jag ÄR ju inte allt det här". Nu skriver jag uppskattningsbok. Jag upplever det som att det går att uppskatta saker som inte går att vara tacksam för (inte på ett särskilt smdidigt sätt i alla fall, som "tack för pannkakor", jämfört med att uppskatta pannkakor). Där skriver jag sånt jag uppskattar med mig själv (bra), sånt som naturen och välsignelser (tack) och saker jag inte har än, men ändå uppskattar (hjälp). Det är förstås olika vad man föredrar, men det här visade sig passa mig bättre! :)

    Vad rart av dig att nämna mig! Det gjorde mig
    glad! :D Och vilka bedårande bilder! :D

    Kram!

    SvaraRadera