torsdag 21 juli 2011

Semester= yinyoga

Eftersom det är semester & jag har ärligt talat varit ganska trött av allt målande så är det svårt att få till någon rejäl yogastund. På morgonen är det lilla M som vaknar först & då vill hon ha frukost direkt. Jag är hooongrig ylar hon = uppstigning. Fast ska absolut inte klaga hon sover minst till klockan åtta.. Men det blir ingen morgonyoga. På kvällen blir det oftast god mat & kanske ett glas rött. Sen känns det inte rätt att få till ett yogapass efter det. Istället har det blivit en stunds yinyoga varje kväll. Samtidigt som jag lyssnar på Hicks (Abraham) Vortex cd. Det är en guidad meditation som tar ca 15 minuter. Då hinner jag ungefär tre yinyogarörelser. Good enough just nu. Startar med att ligga på min hopprullade yogamatta ungefär i höjd med skulderbladen för att få en bröstöppnande effekt, så skönt.. Sen en vanlig framåtböjning & till slut fjärilspositionen.

2 kommentarer:

  1. Ah! Jag har också Vortex-skivan! Smart att göra yin yoga under tiden som man lyssnar på den, det ska jag testa!

    SvaraRadera
  2. Ja, liksom två flugor i samma smäll, guidad meditation & yoga:-)..

    SvaraRadera