söndag 3 juli 2011

pms & nattyoga

Ibland blir jag så jäkla trött på att vara den som har koll på allt hemma. Den som oftast går upp först på helgmornarna & plockar ordning innan frukost. Den som alltid tvättar. Den som har koll på när hundarna behöver gå ut på promenad, det är mig de söker upp med sina bedjande blickar. Den som springer runt & försöker hålla någon sorts ordning hemma. Den som förväntas veta var man ska ringa när internet slutar att fungera efter ett åskoväder. Den som ska hålla reda på tider, träningar, födelsedagar & allt annat som kretsar runt familjen. Speciellt igår kväll blev jag väldigt trött på det & stämningen blev därefter.. Inser nu i efterhand att det nog kan stavas pms.
Hade bestämt en tid för yoga igår men blev störd, egentligen av en snäll fråga om mat, men eftersom humöret redan var på bottennivå så avbröt jag yogastunden & lagade mat istället. Vaknade vid två i natt & kunde inte somna om. Efter en timmes vridande & vändande, suckande över mannens snarkningar & en varm tvååring tätt intill så smög jag upp. Gjorde ett yogaprogram för hjärtat, klockan var över tre & var riktigt ljust ute, kändes härligt!! Avslutade med en meditation för hjärtat med ett tyst mantra: Guru, Guru, Wahe Guru. Guru Ram Das (visdom & insikt kommer så som tjänare av det oändliga). Skrev här hos en fin yogini att jag aldrig hade yogat på natten. Man ska aldrig säga aldrig.

& ja jag läser just nu en bok om att man skapar sin egen verklighet, väl medveten om att det inte hjälper att fokusera på det man blir arg på.... ska försöka göra annorlunda idag...
& internet fungerar fortfarande inte, är på jobbet nu & ska ta i tu med en pappershög..  KRAM  /Ulrika

4 kommentarer:

  1. Förstår mycket väl att du blir jäkligt trött!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, suck. Dedär dagarna som kommer varje månad när minsta lilla problem känns som ett världsproblem... Samtidigt kan jag känna som du, att jäklar också, det går bara inte att rycka på axlarna och tänka att allt är pms:ets fel. För att hålla ihop en familj takes two, varje dag i månaden - tyvärr är verkligheten lite väl ensidig... Styrka till dej och bamsekram!

    SvaraRadera
  3. Du är för skön! Som ändå gjorde yoga även om det blev nattyoga. Kan inte vara fel tänker jag, när vi har så ljusa nätter här i Norden. Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Tack kära ni! Nu känns det bättre:-).

    SvaraRadera