lördag 23 juli 2011

Det börjar med mig

Först känns det som jag inte vill lyssna på Vortex meditationen idag efter det ofattbart hemska som har hänt i Norge. Tänker att det är för egoistiskt att ägna mig åt min egen utveckling, att man istället borde hjälpa andra. Men inser att det börjar med mig själv. Tror att ju fler vi är som yogar, mediterar och lyssnar på vårt inre, desto mindre våld kommer det att finnas i världen. Jag hoppas & ber att det är så & att fler följer med i det spåret....♥♥♥♥♥♥♥♥

Idag har vi jobbat här hemma i värmen, slagit brännässlor & ormbunkar för att få plats med den nya studsmattan i skogen. Men det var för ojämnt där så nu står den på samma ställe som den gamla & skymmer utskikten. Det får man stå ut med när barnen har det så roligt.. Gårdagen tillbringade vi vid ett stort shoppingcenter för att köpa studsmatta & lite annat. Är verkligen ingen shoppingmänniska känns som man blir dränerad på energi. Men blir glad idag när mina nya kuddar från Indiska ligger på plats i soffan..

5 kommentarer:

  1. Men man kan ju göra både ock :) Dels jobba med sig själv men det finns många organisationer man kan skänka pengar till och även att bara vara medmänniska när andra har det svårt. Och det är jag övertygad om att du gör och är! kram
    PS, fina kuddar! Har några liknande :)

    SvaraRadera
  2. Ja naturligtvis gör jag det!! Men tänkte att man ska hjälpa sig själv först innan man delar till andra. Som med syrgasen på flygplan.... Ja visst var kuddarna fina, vill ha flera:-).

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det så. De som gör mest skada här i världen är olyckliga människor som är fulla av mostånd. När vi mår bra kan vi inte göra någon annan illa. Alla vi möter påverkas av hur vi behandlar dem, och om jag är på gott humör smittas andra av det som skickar glädjen vidare osv. Mår vi dåligt skickar vi det vidare. Personen som utförde terrordåden mådde knappast bra, och har antagligen övertagit någon annan persons motstånd.

    Dessutom, när vi befinner oss i Vortex drar alla som vi riktar uppmärksamheten mot nytta av det. Det är då vi hjälper dem på riktigt, för att vi kan påverka deras frekvens. Genom att fokusera hur hemskt det är bidrar vi bara till eländet istället, vilket inte var meningen.

    Metaforen med syrgas är klockren! :)

    SvaraRadera
  4. Åhh, tusen tack för din fina kommentar Jenny. Du har verkligen gjort min dag:-).Kram!!

    SvaraRadera
  5. När som helst! :) Roligt att kunna bidra till att göra någon gladare! Jag antar att jag skickade min glädje vidare?
    Kram!

    SvaraRadera