fredag 1 juli 2011

Gråtmild

Började dagen med att gråta. Lilla M:s sista dag på dagiset på vår gata. Efter semestern väntar Ur & skur. Försökte vara cool när jag lämnade i morse, pratade om vädret.. Sen kom en fröken & sa tack för den här tiden. Mumlade tack tillbaks & smet ut snabbt. Tårarna rann efter kinderna när jag gick därifrån. Mannen får hämta & säga tack & hej med chokladask & kort. Känner att jag inte riktigt fixar det, tycker så mycket om fröknarna & vill inte ge lilla M någon uppbrottskänsla. Hon är lyckligt ovetande & först väntar fem veckors semester för hennes del, då har hon fått distans till det gamla dagiset. Jag jobbar däremot några dagar till, papperhögarna på kontoret växer sig alltid höga inför en semester.
Känner av en begynnande förkylning så jag kurerar mig med ingefärsvatten; häll kokande vatten över färsk ingefära, låt dra & drick. Det fungerar. Har även börjat med mina äckliga morgondrinkar igen, har fuskat i drygt en vecka. Ser att det är fler yoginisar som dricker nässel & nypon-pulver, här kan du läsa om alla vitaminer som ingår:-).
Igår blev min yoga lite splittrad, först de fem tibetanerna i vardagsrummet, i reklampauserna av Sommar med Ernst. Sen en stund Sat Kriya i sovrummet & en lika lång savasana. Jag önskar att jag får till en daglig yoga hela sommaren. Får man inte till ett pass så duger det bra med bara Sat Kriya. Läs om Sat Kriya i det här nätmagasinet.

Idag tänker jag på att jag är rik. Jag är rik på döttrar, blommor i trädgården, gulliga hundar, god mat, min man & allt annat som gör mig tacksam.

3 kommentarer:

  1. Jag fick semester i dag och ska också försöka få till daglig yoga :)

    SvaraRadera
  2. Så klok du är! Och yoga varje dag, det gör sådan skillnad i slutet även om det blir mindre vissa dagar. Kramar

    SvaraRadera