måndag 18 juli 2011

Nej dra mig baklänges på en liten vagn..

Igår tränade jag mysore på yogastudion. Låg i badet & hade precis skrubbat hela kroppen med olivolja & salt när jag fick en sådan lust att göra riktigt fysisk ashtangayoga. Blev också sugen att yoga tillsammans med andra. I ett sammanhang. Jag lyssnade på kroppen & hoppade i mina träningskläder & åkte dit. Det var både jobbigt & skönt. Hade problem med samma asanas som vanligt. Det som kändes lite lättare var vridningarna, i marichiasana c. Efter savasana, mediterade jag en stund. Så det blev lite "the kundalini-way.".... Härligt att prata lite yoga efteråt med finaste yogavännerna.

I morse gick jag upp hyfsat tidigt. Tände ljus & yogade kundaliniyoga Jonas Sadhana sommar 2011. Tänkte yoga i en timme & sedan väcka resten av familjen men tog visst en och en halv. Härligt förutom i Sat Kriya, hade satt timern på fem minuter men efter fyra & en halv minut höll jag på att kräkas så då fick jag avbryta. Sägs att det är en kraftfull övning & det kan jag då intyga.. Efter yogan inledde jag dagen med en nyttig smoothie, bär, nektarin, sallad från trädgården, äppeljuice, nässel & nyponpulver mixade jag. Resten av dagen var inte lika nyttig det var både glass och pasta med gräddsås... Även en del målande på huset. Känns som jag har blivit överkörd av en traktor... Kram♥

2 kommentarer:

  1. Kundalinin ger mig en härlig träningsvärk :) Även jag gjorde Sat Kriya i går men utan timer. Går mera på magkänsla och jag hade dessutom på Kias Dvd så hennes Sat Nam fanns i bkgrunden och det blev verkligt meditativt.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt att ha en dvd i bakgrunden. Skönt att veta att vi är flera som yogar hemma, ensamma men tillsammans..:-)

    SvaraRadera