tisdag 5 juli 2011

Godnatt-yoga

Två kvällar med yoga innan läggdags. Jag älskar det här yogapasset från Yoga Jona. Ändrar visserligen lite genom att göra fler uppvärmningsövningar, tar bort någon övning & lägger till the frog pose. Igår blev det en lång vila med en guidad meditation som avslutning. En del frågor dyker upp om kundaliniyogan, frågor som inte har fått svar i de böcker jag har läst hittills. Skickar ut dom här i cyberspace & hoppas på svar.
Var hämtar man alla yogaövningar (kriyas) inom kundalinin? Kan yogaläraren själv sätta ihop passet, om de följer intoning, kriyas, savasana, meditation, tona ut? Är van vid Ashtangayogans fasta serier så därför känns Kundalini som en ny värld. Som jag älskar!! Det är  härligt när man verkligen längtar efter att sätta sig i easy pose på fårskinnsfällen & tona in..
" Vi är vi. Vi är universums kreativa energi"

2 kommentarer:

  1. Dethär är ju guldgruvan, som du säkert själv hittat redan?! http://www.yogibhajan.org/ybkriyas/index.php

    Så vitt jag förstår följer själva passupplägget mer eller mindre samma mönster. Men jag har i stort samma undringar som du och ser framemot att börja med min utbildning så frågetecknen kan rätas ut.

    Sat Nam

    SvaraRadera
  2. Tack Nina, jo jag har hittat guldgruvan. Det kanske är så att jag inte ska undra så mycket utan göra mer...(yoga alltså). Kram Ulrika

    SvaraRadera