torsdag 23 februari 2012

Gråtmild

Vet inte om det är meditationen eller kanske helt enkelt att jag är utsjasad som gör att jag är lite gråtmild. Stortjejerna skrattade åt mig igår, -kolla mamma, nu gråter hon till och med till Ica reklamen! Fast det är lite fint också, tycker att det visar att man är nära känslorna och hjärtat. Ibland skulle jag önska att jag kunde gråta ordentligt någon gång, så där som man har hört att en del gör av yogan. Ut med en massa välgörande tårar bara. Här är det mer en enstaka tår som rinner ner för kinden. Den här veckan har det inte varit så mycket utrymme för yogan. Men meditationen har jag inte tummat på även om det bara har varit 11 eller 15 minuter. Perfekt med det korta passet från yogajona när man har ont om tid. Suficirklar, mirakelböj & hunden. Good Enough.
Nu har jag anmält mig till instruktörskursen i Medicinsk yoga. Yes, det känns bra!!
Imorgon åker jag & mannen på "jobb"kryssning till Åland. Vi behöver ha lite tid utan barn så även om det är med jobbet (vi jobbar på samma ställe) så känns det lyxigt. Sat Nam & Soliga hälsningar/ Ulrika

6 kommentarer:

  1. Ja för att du blir rörd (och jag sniffade också till när Jerry sa hejdå)! Ja för yogakursen!
    Sat Nam och kram på det!

    SvaraRadera
  2. Jag är likadan. Gråter för allt o inget... men har också nära till skratt, som tur är. Och jag tänker som du, att det är en tillgång och något stort att man är nära sina känslor! Och va kuuul med yogakursen!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Samma här. Grät till och med imorse när prinsessan var född... Herregud! Så härligt med din kurs! Och njut nu av barnfri tid. Kramkram

    SvaraRadera
  4. Kram till er alla! Ni är världens bästa yogavänner:-)

    SvaraRadera
  5. Grattis till kursen!
    Från en snyft expert.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag önskar detsamma, att få gråta tusen tårar... en hel dag, bara släppa ut allt. Men det händer inte. Fast man kanske helt enkelt får nöja sig med det som kommer. Även det lilla är något. :)

    Och stort GRATTIS till kursen!

    En trevlig Ålandsresa önskar jag er! Kram!

    SvaraRadera