måndag 13 februari 2012

Uppförsbacke

Här var det underbart väder igår, sol & bara en minusgrad. Trots det liksom lite uppförsbacke. Mannen & jag gick långpromenad med lilla M i kärran. Halvvägs blev lilltjejen trött & ville ha sin napp, som vi hade glömt. Det blev en jobbig promenad i solen med en gallskrikande treårstrotsande tjej. Jo resten av dagen blev härlig med picnic i trädgården & följa spår i skogen.. Kvällen ägnade jag åt att plugga, svårt att prioritera min medicinska grundkurs, men ska jag få den färdig får jag ligga i. Hade tänkt hinna yoga länge men klockan gick för fort. Bestämde mig för att bara meditera, stortjejerna höll på att kivas utan för sovrumsdörren & meditationen är så jobbig i armarna. Blev så irriterad; varför gör jag det här egentligen? Sitter här & sjunger mantra & plågar mig själv? Kunde inte hålla mig utan for upp & snäste åt tjejerna att hålla tyst. Nytt försök med bara 11 minuters meditation, det gick bättre.. Känner ändå att det är så jobbigt. Nu önskar jag att jag hade en lärare som kunde ge mig lite tips. Känns som jag villar hit & dit i min yoga, hoppar på nya saker innan jag har genomfört det förra.. Ska ändå hålla i med meditationen, blir kanske bättre så småningom. I morse började jag dagen med att blöda näsblod. Måste vara snäll mot mig själv och vara nöjd bara jag får in en daglig dos av yoga.. ♥

4 kommentarer:

  1. Ja det låter lite tungt. Och som du behöver en lärare. Viktigast är kanske just nu att du får din yoga dos. Och näsblod, det blöder jag alltid när jag är för trött. To much fire! kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert to much fire:-).. Tror att läraren kommer dyka upp snart. Trots att kundaliniyogakursen jag anmält mig till här i småstaden blev inställd pga för få anmälda.. Kram

      Radera
  2. Skickar lite peppande kramar! :)

    SvaraRadera