måndag 20 februari 2012

Ny frukostvana

Vi har rast på jobbet klockan nio & då äter jag min frukost = två grova ostmackor. Så har det varit i urminnes tider & mina mackor har varit heliga för mig. För någon vecka sen så var jag extra hungrig & då tog jag med mig turkisk yoghurt med honung i en burk. Blev så mätt att jag inte var sugen på mackor. Dessutom blev jag aldrig hungrig vid 11 då jag alltid har en dipp i blodsockret. Nu har jag under två veckor tagit med turkisk/grekisk yoghurt istället för mina fullkornsmackor. Tar upp frysta bär på kvällen & lägger i en burk. På morgonen fyller jag på med yoghurt, kanel, flytande honung, pumpafrön & nötter. Det har varit flera dagar nu som jag inte har ätit någon smörgås på hela dagen & det har nog nästan aldrig hänt förut. Nu tror jag inte att bröd är roten till världens ondska men skönt att kunna välja bort brödet om jag vill.

Igår var det dag 15 på meditationen. Längtade till jag fick stänga in mig i sovrummet & meditera. 15 minuter fick vara good enough eftersom klockan var efter nio & jag hade lite sömn att ta igen. Ja det värkte i armarna & jag var tvungen att vila dom några få gånger. Men i det stora hela känns det bättre & bättre..

4 kommentarer:

  1. Men va lustigt Har också ätit turkisk yoghurt på eftermiddagarna och det blir inget blodsockerfall någonsin. Helt underbart! Jag är ingen brödälskare så det här känns kanon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är vi inne på samma spår igen:-)

      Radera
  2. Jag gillar också fet, krämig yoghurt och kör ofta med honung på. Ibland "raspar" jag också kokosfett över och det är minst lika gott. Men jag har inte ännu riktigt känt av att yoghurt helt kan ersätta mina smörgåsar, dessutom blir jag lite småfrusen av att äta detdär kalla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om kokosfett.. Jo konstigt nog blir jag så mätt så smörgåsar finns inte på kartan. Förutom på kvällen efter yogan då jag mest äter för att det är mysigt & gott.. Jo jag blir också frusen men fördelarna överväger.

      Radera