onsdag 29 februari 2012

Tillit

"Worrying is praying for what you don't want," said Yogi Bhajan. Det är så klockrent tycker jag. Ändå kan jag inte riktigt låta bli att oroa mig. Men jämför jag med hur mycket jag oroade mig för tio år sedan så är den lilla oron jag har väldigt anspråkslös.. Försöker fokusera på det som är bra just nu, försöker fokusera på det jag vill ha istället för det jag inte vill ha.. men är inte alltid lätt..
Idag har jag faktiskt lite träningsvärk, både egen yoga, meditationen & att jag höll ett lite mer dynamiskt yinpass igår kväll. Härligt att känna att man har gjort något. Längtar efter meditationen ikväll, nu är vi mer än halvvägs, har bara missat en dag sen den 6/2. I början kände jag att den inte gav mig så mycket, ingen andlighet eller energi som tex Sat Kriya omedelbart ger. Men nu vill jag inte vara utan min stund av  "adais tisay adais.."-meditation, känner att tillför den något, fast svårt att peka på exakt vad. Sat Nam/ Ulrika

4 kommentarer:

  1. Det är så kul att det är så många som gör "Adais Tisais" och att man kan följa andra samtidigt som man har sina egna upplevelser. Jag tycker att den är fantastisk, men jag är dödstrött varje dag. Kram till dig!/Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja känns skönt att veta att vi är många. Har läst lite på forumet på facebook. Det är en utmanande meditation men har inte känt att min trötthet beror på meditationen, den fanns där redan innan. Känner mig lite piggare nu men det är nog ljuset. Kram & keep up!

      Radera
  2. Känner igen detdär "stilla beroendet" som kommer när man håller fast vid en meditation. Sat Nam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så ett stilla beroende. Du är så klok Nina! Kram

      Radera