torsdag 16 februari 2012

Rädsla

Kämpar på med meditationen. Release fear and become a conscious leader. Vaknar i natt & är orolig. Mindfulness appen i mobilen lugnar ner mig och jag somnar om. Hoppas att det är rädslan som frigörs lite i taget, release fear. Eller så är det helt enkelt så att det har varit lite för mycket på sista tiden. Då brukar jag få sådana symptom. Blir en ganska galen vecka då vi har städningen på dagis, inte så mycket tid hemma när man lägger till familjens aktiviteter.. Jag är en stresskänslig person. Så är det bara. Tur att jag har yogan som hjälper mig. (Önskar dock att det är en effekt av meditationen & efter de här 40 dagarna kommer jag att vara lugn & harmonisk även när allt snurrar för fort:-).

4 kommentarer:

  1. Jag är också grymt stresskänslig. Blir helt stirrig när världen anfaller! Känner SÅ igen mej med att vakna om nätterna och störas av en hjärna på högvarv - och det behövs inte ens mycket innan jag blir sån. Tycker mej ändå skönja en gnutta mer harmoni och det är absolut tack vare yogan&meditationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att du känner igen dig..Men skönt att inte vara ensam:-). Tänker även att det ändå kanske är bra. Det gör att vi måste hålla i vår yogadisciplin. Kram

      Radera
  2. Jag har känt en enorm rädsla ibland när jag vaknat, det har varit när jag gått yogakurs och jag vet att jag frigjort en hel del. Kramar till dig och din frigörelse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra, meditationen kanske har startat processer.. Man vet nästan aldrig förrän man ser saker i backspegeln.. Kram & trevlig helg

      Radera