onsdag 12 januari 2022

Att vila

Oftast är jag ganska dålig på att vila. På tisdagar när jag har yogakurs senare på kvällen brukar jag stressa för att få maten klar innan jag ska åka. Min man har ett sent möte på tisdagar så han kan inte heller fixa maten då. Men igår hade jag wok kvar sedan dagen innan så det var bara att värma en portion. Istället gick jag faktiskt och la mig en stund och lyssnade på en guidad avslappning som jag hittade på you tube. Välbehövligt att själv tanka lite energi & lugn & ro innan jag ger det vidare till andra.

Jag var lite nervös att de inte skulle komma nästan några på yogakursen. Några var sjuka och många är helt förståeligt rädda för den höga smittspridningen som är nu. Jag vet att yogastället har det tufft nu under coronan så jag vill dra mitt strå till stacken men jag vill inte heller jobba helt gratis. Nu blev det ändå ett helt lagom litet gäng & även om det kan kännas jobbigt att åka iväg efter jobbet så är det alltid värt det när själva passet drar igång.

Annars är januari en ganska tråkig månad, snöblask, halvtomt på kontot & man känner sig lite blek & otränad efter julfrosseriet😅.

Hej från jobbet!


1 kommentar:

  1. Kul att det kom så många på yogan ändå. Jag har en kollega, yngre än mig,som sa upp sig som lärare för att starta eget yoga- och massageföretag. Det var precis innan coronan kom. Det har varit tufft för henne men hon har hankat sig fram ändå. Vidare vet jag att hon sände Yoga-pass digitalt till sina kunder och det blev en hitt.

    Var rädd om dig och se till att vila!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera