fredag 7 januari 2022

Ledigheten & livet

 Fredag & en kort arbetsdag. Det var underbart att vara ledig igår med så fint väder men man blir nästan tröttare när man ska varva ledighet & jobb..

Igår gick vi långpromenad med hunden i solen. Vi träffade flera grannar & gamla vänner på promenaden så vi höll på att aldrig komma hem. Det märks att alla är pratsugna nu när många jobbar hemifrån. 

Under solen ligger vårt hem..

På eftermiddagen var vi till kyrkogården där min mans föräldrar är begravna. Det blåste iskallt men vid många av gravarna var det  många som borstade bort snö från gravstenar & tände ljus. Jag kände mig berörd, tiden går så fort det känns inte så länge sen som svärmor var med oss & helt plötsligt har det gått åtta år sedan hon gick bort. Jag tänker också på att mina föräldrar som är så pigga & aktiva också börjar närma sig åttio år. Livet är skört det gäller att ta tillvara på det som är viktigt!

Jag har också ägnat mig åt ytliga saker på min lediga dag som att ligga i soffan & titta på Selling Sunset på Netflix. Det är mina döttrar som har lett mig in i fördärvet..😂😎 men ibland är det skönt att bara kolla på något med glamour & drama där man inte behöver tänka så mycket.

Något jag tänker på är börsen, ena dagen hittar jag någon aktie som jag absolut vill köpa & nästa läser jag någonstans att Stockholms börsen är övervärderad och så vidare.. Ni förstår, jag borde skärpa mig & bara köpa indexfonder😏.

Trevlig fredag!

Min fina amaryllis !


1 kommentar:

  1. Hej Ulrika,

    Korta ledigheter är ganska värdelösa för man hinner inte riktigt varva ner och så tänker man på jobbet....

    Härligt med döttrar som talar om vad man skall titta på för serier på Netflix :-) Det gör mina också.

    Gällande att köpa aktier. Lita på din instinkt. Jag försöker att inte läsa för mycket, det är ändå bara spekulationer, och jag köper bara etablerade stora traditionella företag där jag förstår verksamheten, alltså förstår vad det är samt att jag själv är eller skulle kunna tänka mig att vara kund i företaget. Stabila företag alltså.

    Varm kram och ha det gott!

    Anneli

    SvaraRadera