söndag 30 januari 2022

Lite söndagsångest

 Igår på promenaden pratade jag med mannen om att jag sover så gott och många timmar per natt. Naturligtvis sov jag som en kratta i natt, jag ska inte prata om sömn för det är ett känsligt ämne för mig. Nu vet jag inte om jag hade så svårt att somna för att det blåste halv storm ute eller att jag hörde yngsta dottern och hennes kompis som sov över tissla och tassla genom väggen.

Idag har vi tagit det lugnt förutom den obligatoriska långpromenaden med hunden. Vi hade ändå tur som lyckades matcha promenaden med sol & då det har kommit lite snö i natt blev inte hunden lika skitig som vanligt.

Jag sliter för att läsa ut den här boken Tills alla Dör. Den är intressant men så många namn och den känns mer som ett reportage än en bok. I vanlig ordning har jag lånat den på biblioteket och någon hade reserverat den efter mig så nu har jag press på mig att hinna läsa klart.

Jag känner mig trött idag pga dålig sömn men har också lite "ångest" inför yogan idag. Jag tror det kanske bara är en anmäld och det känns inte så kul alls. Många som brukar gå på min yoga på söndagar har inte dykt upp den här terminen kanske pga smittorisken. Kanske jag ska lägga ner yogan för den här terminen, inte värt att ha söndagsångest...

Hoppas din söndag är bättre!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar