måndag 31 januari 2022

Dagens

Måndag & saker som gör mig glad är är lunchpromenaden i sol:


Dagens poddtips är Så lever du längre, lagom lång och intressanta ämnen precis i min smak.

Jag såg om podden på Nyhetsmorgon för några veckor sen & då hade de en lista på saker som man ska göra för att leva längre, den var inte alls svår att följa:

  1. Drick 3-4 koppar bryggkaffe & 1-2 glas vin per dag.
  2. Gå minst 4400 steg per dag (kommer man över 7000 steg blir det inte skillnad om man går längre).
  3. Tänk optimistiskt (lyssna på podden avsnitt 10 januari, det innebär inte att man inte är realistisk om svårigheter).
  4. Sköt om dina tänder och tandkött.
Dagens outfit, tröja från MQs Stockholm som jag köpte på Sellpy och den var som ny.

Dagens funderingar, jag kartlägger mina inköp i en budget från Budgetfröken & så har jag en veckobudget som jag ska försöka hålla.. Spännande..

3 kommentarer:

  1. Hej Ulrika,

    Nej den listan är inte alls svår att följa. Jag läste just boken Radikalt Lagom av forskaren, professorn och cardiologen Fredrik Nyström. Han skriver om liknande saker. Toppenbra bok som jag varmt vill rekommendera. Baserad på forskning som slår hål på de flesta av våra hälsomyter.

    Så kul att se en dagens bild på dig. Supersnygg kofta!

    Ha det gott!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se kommentaren lite längre ner, missade att trycka på svara:-)

      Radera
  2. Hej! Tack för boktips den ska jag genast kolla upp!

    Jag har varit mycket inne på det här med hälsa men nu tar jag det lite mer
    lagom, mitt viktigaste är att jag försöker röra på mig varje dag och är försiktig med
    socker och mjöl.

    Ha det gott!

    Kram

    SvaraRadera