fredag 14 januari 2022

Snabb på bollen

 Hurra! Jag har överlevt en hel jobbvecka & idag lyser solen in genom fönstret och det känns härligt även om det är halv storm ute. Igår var det en underbar solnedgång, inte bara hemma hos oss eftersom det låg bilder "all over instagram" om man säger så.


Det här med att träna är någonting som inte har hänt ännu. Jag har köpt gymkort men har inte hittat dit...Det som jag däremot gör är att jag går promenader med hunden, målet är två längre promenader per dag & det hinner jag med de flesta av dagarna.

Gällande sparande så trodde vi härom veckan att diskmaskinen hade lagt av. Snabb som jag är började genast googla och var nästan nära på att trycka på köp-knappen när min man sa att vi kan väl lugna oss lite och verkligen se att den är trasig. Nu visade det sig att det bara var ett diskprogram som krånglade och att vi kan köra på ett likvärdigt annat program. Puh då fick vår lilla buffert vara orörd ett tag till. Jag har som mål att fylla på buffert kontot det här året. Nu gillar jag inte vår diskmaskin men den duger så länge den fungerar! Samma med våra köksluckor, en har krånglat och jag började titta på att byta ut luckorna och det är välbehövligt men så lagade mannen luckan och då tänkte jag att vi väntar ett tag till även med det.

Nu vill jag säga att min snabbhet att ta tag i saker ibland är bra, vi hade inte åkt på våra lite längre resor med familjen eller byggt hus på vårt drömställe om inte jag varit snabb på bollen. Men snabbhet när det gäller beslut är inte bra för sparandet & allt har väl sin tid.

Ha en trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Hej Ulrika,

    Ja, så vackra solnedgångar nu, och härom kvällen hade vi tydligen ett riktigt vackert norrsken, men då sov jag för länge sedan, trött som man är efter den första arbetsveckan. Tur vi var så många som tog oss igenom den ialla fall :-) Såg att fler hade skrivit just det :-)

    Jadu, det där med att ta sig till gymmet och träningen. Jag har också gymkort. Tar sats just nu...

    Tur att ni fick igång diskmaskinen och slapp köpa ny. Det är ju så otroligt trist att lägga pengar på sådant. Men det är bra med en buffert. Man sover bättre om nätterna då. Har man inget så blir det lätt Murphys Lag - allt skit som kan hända händer.

    Ha en riktigt fin söndag och en bra ny arbetsvecka sedan!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli, tusen tack för alla dina fina kommentarer hos mig! Som du vet uppskattar jag verkligen din blogg . Jag tar nya tag att komma iväg på gymmet den här veckan, torsdag är kvällen som det är tänkt att jag ska börja samtidigt som yngsta dottern är på egen träning. Detsamma ha en riktigt fin söndag och en arbetsvecka som lämnar kvar energi till kvällarna!

      Kram Ulrika

      Radera