söndag 16 januari 2011

Familjeliv

Vet att jag egentligen har allt jag behöver. Mannen, bästa barnen och två nallebjörns hundar. Men ibland ter sig familjelivet lite extra jobbigt..
Som när både mannen och jag är extra trötta fredag kväll, vi lägger sista handen på renovering av badrum, han skruvar upp en spegel, jag bonar golvet. Sen åker mannen och köper pizza (inte GI- jag vet!) och när han ska skära upp kebabpizzan så halkar den ur kartongen och hamnar pladask upp och ner på golvet.. Jag vet är det är komiskt men kändes inte så precis då.. hi hi..
Packar ihop den halvkrassliga familjen och åker till Ikea på lördag eftermiddag. Lilla M och Stora K har haft feber men känner sig bättre. När vi fikar är Mellan I blek och inte hungrig. I kön till kassan gallskriker lilla M.. I bilen på vägen hem är Mellan I blek och tyst tills hon plötsligt skriker till och spyr ner hela baksätet, vinterkräksjukan har tydligen slagit till... Härliga familjeliv..

Nu är jag lite nervös för min ashtanga kurs börjar idag. Inte kul om man är smittad... dessutom har det varit några avhopp, så dom är inte så många..

3 kommentarer:

  1. Styrkekram! Vardagsbacillerna har många ansikten... Sköt om er nu och hoppas kursen blev av! Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ååh, hoppas att det blir en kurs och att du inte är smittad. Kryakramar!

    SvaraRadera
  3. Tack kära ni för omtanken! Nej jag är inte smittad än så länge (peppar, peppar) och JA yogakursen blev av. Kram

    SvaraRadera