måndag 17 januari 2011

Yogakurs

Har än så länge klarat mig ifrån den elaka sjukan..Var lite orolig innan jag åkte till yogakursen. De skulle bara vara sex stycken och då är det extra känsligt om någon inte dyker upp. Optimalt tycker jag är att ha åtta st på en kurs, då hinner man se alla och samtidigt blir det inte för få om några är borta eller försvinner. Det är inte alltid som ashtangayogan passar alla. Dessutom var jag lite orolig för att min ashtangaträning har inte varit så regelbunden som jag vill, jag har varit med på två workshop under vintern men sen har vardagen och tröttheten dykt upp lite för ofta. Jag vill känna mig sann när jag ska stå längst fram i yogasalen (och gärna vältränad). Oron var obefogad, alla dök upp och när jag väl började undervisa så var min vanliga entusiasm där, jag älskar helt enkelt att förmedla yogan. Även om ashtangan ibland känns lite tuff så har den ändå hjälpt mig enormt mycket under åren och det är min drivkraft när jag undervisar. Det är en så bra storlek på yogashalan, även om de bara var sex stycken så känns det fullt när alla står i en ring. Konstigt nog kan man tränga in femton stycken om alla vinklar sina mattor framåt, på senaste workshopen var vi 16 som yogade!

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där med energin beroende på hur många som kommer på en workshop. Jag har liknande funderingar kring mina reterater/andningskurser.

    SvaraRadera
  2. Jag har haft kurser med över tjugo personer (det var inte jag som bokade) och det blir inte bra, man vill gärna se alla och lära sig namnen. Sen har jag haft kurser med fem stycken som har varit jätteroliga. Men då är förutsättningen att alla kommer och är intresserade och det kan man ju inte veta från början..

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Vad bra det gick trots att det inte har blivit så många intensiva ashtanga-träning. Du har det i dig.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med dig. Åtta personer är optimalt för mig också. Och det är vad jag har i mina grupper :) Skönt att du din Ashtanga och den fungerar fint för dig.

    SvaraRadera