torsdag 13 januari 2011

"GI-light" maten har fungerat bra ända tills ikväll då det blev ugnspannkaka, visserligen med siktat dinkelmjöl som är mer GI. Hade tänkt att göra soppa åt mig men eftersom stortjejerna hade tre olika träningar och lilla M har feber och ont i halsen så räckte inte tiden till. Det har blivit mycket grönsaker då jag har bytt ut ris och potatis mot kokt broccoli, fetaostsallad och coleslaw. Blev så fruktansvärt sugen på jasminris då vi åt kycklinggryta häromdagen men lyckades stå emot frestelsen. Har en skål som jag har fyllt med solrosfrön, rökta mandlar/vanliga mandlar, valnötter och hasselnötter. Bra att gå och småäta av när sötsuget slår till. Valnöten är visst en av de nyttigaste nötterna. Speciellt för hjärnan sa min yogalärare och den ser ju ut som en hjärnhalva..(om man nu inte är nötallergiker för då är nötter livsfarliga..).
Förkylningen håller fortfarande i sig och jag känner lite i halsen nu. Känns inte bra med tanke på att jag börjar en ny nybörjarkurs i Ashtanga på söndag. Hade gärna yogat mer själv innan men får vara nöjd med att jag har gjort solhälsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar