torsdag 20 januari 2011

Tonåring i huset

Jaha då har vi fått en tonåring i huset.. Idag fyller Stora K tonåring. Hurra!! (fast inser lite blek att snart blir det nog några fler konflikter i familjen, och vi som redan är en ganska "bullrig" familj..). Födelsedagsbarnet bakade en extra stor kladdkaka igår, som ska serveras idag med grädde/glass och varma hallon. Mums.. Nej det har inte blivit någon GI-inspiration den här veckan, kanske varannan veckas projekt..?
I tisdags hade jag mitt yinyoga pass, det är ett pass i min yogaväns regi, blev lite nervös när det blev fler och fler anmälningar. Insåg innan passet började att det var alldeles fullbokat och fick lägga ut mattorna innan alla kom för att försäkra mig om att de skulle få plats. Fjorton stycken dök upp och då är det fullt om jag ska få plats med min egen matta. (Jag vet att jag skrev om antal i tidigare inlägg men då gällde det min kurs i ashtanga, yinyogan är inte riktigt samma för jag går inte runt och justerar i yinyogan.). Kändes riktigt bra, jag börjar få rutin och veta vad jag ska prata om under hela passet. När jag kom hem insåg jag att en liten önskan hade gått i uppfyllelse. Tittade i min skrivbok och i våras har jag skrivit om att jag vill leda ett yinyoga pass..Check.. och att jag önskar att mina pass är fullbokade..Check... Tack för det! Nu får jag våga mig på att tänka ännu större visioner... (även om det kanske bara var tillfälligt med mitt fulla pass så känns det lite fantastisk när en vision slår in...).

4 kommentarer:

  1. Ja det är fantastiskt när det man önskar sig händer. Och grattis till tonåringen. Kladdkakan lät underbar såhär på kvällskvisten när godissuget sätter in...

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, en tonåring. Grattis till henne!
    Min fyller snart sitt andra tonår och det känns att man lever..

    Det var en fantastisk känsla att det var så många på passet. Jag är glad för din skull!

    SvaraRadera
  3. Grattis till tonåringen! och mamma också :)

    Åh, det är så kraftfullt att uttala/skriva ner sina önskningar - så många gånger som jag nästan baxnat när jag insett att återigen har jag blivit bönhörd. Fortsätt önska, kära du! Namasté.

    SvaraRadera