söndag 1 maj 2011

Hemma &skrotar

Idag har jag bara varit hemma..Prickat av en del saker på att göra listan som åka till återvinning med glas, plast & tidningar mm. När mer av tvättstugegolvet blev synligt så passade jag på att torka där.. Tvättstugan är annars ganska kaotisk med återvinning, träningsskor, tvätt mm. Märkte att det kan samlas en del damm bakom tvättkorgarna...:-). Jag köpte en ny dörrmatta & la ut en annons om spjälsängen som lilla M har växt ur. Fixade säsongens första rabarberpaj. Gott! Det har inte blivit någon yoga alls i helgen än så länge. Har läst på i boken "De fem tibetanerna" som jag lånade på biblioteket. Boken känns ganska omodern men bra att få lite bakgrund till övningarna jag har provat. Första tibetanen ska man så småningom snurra 21 varv. Första gången jag gjorde den missade jag att man ska ta det lugnt i början, snurrade snabbt i 21 varv & sen var jag illamående & yr resten av kvällen... Mannen bara skakade på huvudet åt mig..
Jag längtar efter att yoga nu men det är lite svårt att få till egentid med en tvååring i huset.. får blir senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar