torsdag 19 april 2012

Berg och dalbana

Å ena sidan så börjar slutdatumet för mitt jobb närma sig med stormsteg. Å andra sidan har vi fått en chans till ett nytt boende som kräver stora investeringar (läs lån). Å ena sidan tänker jag oj, hjälp, hur ska det gå? Å andra sidan tänker jag, yes, nu händer det saker, det här blir bra, tjoho nu åker vi!
Har fått en tanke om att i år ska jag följa med när det händer. I år ska jag följa mina idéer & drömmar, inte analysera så mycket. Hoppa på om det ges möjlighet..
Var uppe ganska tidigt för min yogaläxa, fick duga med fem minuters Sat kriya. SaTaNaMa-meditationen kändes ny & spännande. Meditationen för hjärtat som vi skulle göra förra perioden gillade jag inte särskilt mycket. Därför sa min yogalärare att jag nog borde göra den också ibland. Det man har motstånd mot kanske man behöver allra mest.. Ha en fin dag! / Sat Nam Ulrika
Lånat bild på nätet.

4 kommentarer:

  1. Det låter bra, släpp analyserandet! Det ska jag också försöka göra.
    Lycka till med allt! :)
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Låter klokt. Men svårt :) Tror att du är på god väg min vän! kram

    SvaraRadera
  3. Härligt och läskigt, på samma gång, när det händer saker!
    Och så är det ju lite så att det som känns småjobbigt (eller jättejobbigt) är precis det vi borde hålla ut med, så keep up-kram!

    SvaraRadera
  4. Tack mina fina yogacybervänner för kloka ord!

    SvaraRadera