söndag 15 april 2012

Sysslor & lyx

Idag borde jag nog ha tagit det lugnt men istället kändes det som om dagen var sprängfylld av sysslor. Helt vanliga saker som tvätt, matlagning, disk, rengöring av skor, undanplockning och allt annat som man kan sysselsätta sig med i ett litet hus med fem i familjen. Men senare på eftermiddan åkte stora K på träning & då passade jag på att låna hennes rum för att yoga till Maya Fiennes dvd. Det var alldeles för länge sen som jag gjorde lite mer fysisk kundaliniyoga. Jobbigt & härligt! Senaste tiden har det varit lugn medicinsk yoga & innan dess tog Adays meditationen mycket av yogatiden. På tal om medicinsk yoga så tittade jag på en föreläsning igår på datorn som vi har tillgång till genom kursen till medicinsk yoga instruktör. Hon som föreläste heter Christina & har varit svårt hjärtsjuk i många år. Det var tungt att lyssna på när hon berättade om sin sjukdom & så fint när hon berättade om när hon hittade yogan & otroligt att höra om hur yogan hade hjälpt henne. Det finns en artikel om henne här. Hon pratade även litegrann om ayurveda. Fick inspiration så ikväll tog jag först ett varmt bad med tallbarrsolja som jag köpte i Loka. Luktar som en hel tallskog. Sen smörjde jag in mig med varm olja. Skönt att ge sig själv lite omtanke. Imorgon är det andra tillfället på min yogakurs, lyx att få spendera en måndag i yogans tecken♥.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar