måndag 9 april 2012

Värme

Vet att jag har skrivit det förut, vad man hinner mycket när man borde plugga. Som att städa skåpet under slasken i köket, gå långpromenad, laga paella, baka moccarutor & fika med mina föräldrar. Framåt kvällen kände jag att jag verkligen ville yoga. Hade inte full fokus då lilla M ropade efter mamma på nedervåningen (pappa var där) & mellan I kom in & ville berätta något. När lugnet återvände så fortsatte jag med Sat Kriya i 11 minuter. Tankarna vandrade lite hit & dit & jag hade nog inte full fokus, då blev jag alldeles varm på ryggen, som om solen hade skinit in eller att någon stod alldeles tätt intill. Det spöregnade ute & jag var ensam men värmen fortsatte under hela Sat Kriyan. Vet att jag har varit med om det förut en gång då jag skulle leda mitt yogapass & hade huvudvärk & kände mig kraftlös, då blev jag också varm på ryggen & fick ny kraft.
Annars känner jag ganska mycket just nu att jag inte vet. Jag vet inte. Som det ser ut nu så kommer jag få sluta på jobbet framåt sommaren efter tjugo år där. Inte någons fel utan vi har tappat ett avtal så mycket jobb försvinner. Borde nog ha en plan vid det här laget eller i alla fall söka alla jobb som finns. Jo jag har tagit en del steg. Men jag vet inte vad som kommer att hända. Jag vet helt enkelt inte. För en kontrollmänniska som jag är det nog bra att inte veta allt. Det är nog dags för något nytt. Det här kan vara bra. Jag vet inte.

Min bergsget, nej lillhunden var det visst..

6 kommentarer:

  1. Jag har också känt den där värmen under meditation...förunderligt.
    Nog tror jag att det är bra att byta sysselsättning helt och hållet.
    Du bor i Sverige där det fortfarande är möjligt att byta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är bra att inte alltid veta hur det ska bli. Men det är oerhört svårt. Och jag förstår din bitvisa frustration. Kan man som du stanna i stunden, känna värmen och bara vila i det så dyker det upp något. Eller du kommer på något eller hittar något. Allt är möjligt min vän! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror som du men visst är det svårt. Speciellt som det har dykt upp andra möjligheter som kräver att jag har en lön..Allt på en gång.. Tack för att du ger mig hopp. Allt är möjligt! Yes! Kram

      Radera
  3. Vilken fin hund! :)
    Tycker du skriver så fint om yoga. Jag har aldrig tagit en lektion men blir så sugen när du nämner vad som sker. Det där med värmen låter magiskt! :) Jobb kommer säkert lösa sig! Jag skickar lite pepp din väg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du har hittat hit, Tess. Jag yogan är faktisk magisk:-). Tack för pepp!

      Radera