fredag 27 april 2012

Fredagsfeeling

När man gå in på Sanna Edins blogg står det: Det är vår tid nu! Låt inget stå emellan dig & dina drömmar! Det försöker jag hålla högt just nu & inte glömma bort även när det stormar.

Imorse gjorde jag mest uppvärmningsövningar, ryggflex, axellyft, nackrullningar. När jag tittade upp efter vilan hade jag plötsligt två barn & en hund på min matta. Tog upp mobilen för att ta kort men då var redan lilla M & lillunden på väg därifrån. Fick spara meditationen till ikväll.. Jo jag yogar mellan matsalsbordet & bokhyllan på morgonen för jag ska ha tillgång till en cd & slippa ta tider i SaTaNaMa-meditationen då man både, sjunger, viskar & är tyst. Försöker tänka tacksamma tankar idag:
  1. Jag är klar med deklarationen. Har hängt lite över mig, nu har jag inte haft så mycket verksamhet i mitt företag i år då jag hjälper min yogavän istället. Skönt att ha det gjort, tack!
  2. Min familj & mina döttrar (jo vi hade ett rejält tonårsbråk igår men tänk vad jag är lyckligt lottad med tre älskade döttrar)
  3. Min yoga! Känns att jag har mer struktur & hjälp nu när jag går utbildningen. Det gör mig tacksam!
  4. Igår fick jag världens städryck på jobbet. Städade bort allt privat från kontoret. Teckningar & bilder på barnen. Kändes härligt på något sätt. Tacksam för att jag har haft det här roliga jobbet i 18 år. Tacksam för att ge plats åt nya möjligheter.
  5. Det är fredag, solen skiner ibland & imorgon ska jag ha morgonfika med yogavänner:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar