fredag 20 april 2012

Mera fest..

Här vräker det ner snöblandat regn. Min morgonyoga gör mig lite mer rakryggad & lugn, även om det är för kallt & grått ute.. Värmer mig genom att dricka varmt, kokt vatten. Efter yogan duschade jag & smörjde in mig med en väldoftande Vata-olja. Igår kväll såg jag på en föreläsning med Mandella som jag har tillgång till via min kurs. Mandella hade svår anorexia & låg inlagd med dropp då hon kom i kontakt med den medicinska yogan. Hon grep yogan som sitt sista halmstrå & är idag helt frisk & jobbar som yogaterapeut & lärare. Läs här. Blir så berörd av hennes historia. Skulle vilja förmedla den här kunskapen till min döttrar. En metod där man lyssnar inåt istället för att hämta utifrån. Det är livsnödvändigt i dagens samhälle. Men ni vet hur det är, det är svårt att bli profet i sin egen närhet:-).
Ikväll ska jag ha tjejmiddag. Kul men vet att det blir sent & min sömn blir störd. Lite tätt med fester. Men otroligt tacksam för mina goda vänner & jag får väl vila framåt sommaren.. Trerätters meny ska det bli. Måste handla, städa & laga mat!!!

6 kommentarer:

  1. Vad är det för vata olja? Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte den på yogakursen, men finns på nätet http://kosmetikkompaniet.se/sv/category/136/hudoljor
      naturligtvis i alla doshor. Luktar gott. Kram

      Radera
  2. Detdär med att vara profet i eget hem är bekant. Likaså på sin arbetsplats. Bland vänner. I släkten. You name it :) Samtidigt kan jag ändå känna att det rör på sig, för alla dehär människorna SER ju att man mår bättre och är gladare på flera sätt. Tror att det i förlängningen kommer ge frukt, trots att man inte predikat och tjatat så fasligt. Ha en alldeles ljuvlig helg, yogasyster!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset på den sidan. Nu gäller det bara att ta reda på vem jag är. När jag gjort test på nätet blir det så lika mellan de tre. Betyder det att jag är i BRA balans eller DÅLIG? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linn, välkommen hit. Får du lika mellan de tre doshorna så är det din kroppstyp. Jag är blandning mellan pitta & vata när jag testar. Men jag är inte så kunnig på ayurveda. Kram

      Radera