torsdag 12 april 2012

No fear

Blir så glad idag när jag läser Global Sadhana mailet. Jag är inte med på den meditationen men får ett mail varje dag. Måste bara dela med mig:
 "The greatest art is to sit, and wait, and let it come," said Yogi Bhajan."Isn't that a challenge? To not leap and run towards our dreams, not push and pull to make them happen? But to sit, and wait, and let them come to you. To call them in with meditation and prayer, with deep profound peace. To go about the action steps one at a time feeling serene, knowing that grace is coming to you.
This seems contrary to our culture and times, but it is a great and wise yogic art. Our work is to be happy, to be peaceful and calm. The Universe's work is to make things happen. Kind of a relief, isn't it? It's pretty cool to have such a powerful assistant."Keep up and you will be kept up." ~Yogi Bhajan /Blessings, Ramdesh Kaur "
Alldeles för många gånger har jag låtit rädslan styra i mitt liv. Förstår att jag har "ärvt" det från tidigare generation & märker tyvärr att jag har delat med mig till mina döttrar. Speciellt min äldsta. Jag var så otroligt rädd för att något skulle hända henne när hon var liten. Jag har tjatat mig blå om alla farligheter & höll på att gå i bitar varje gång jag inte visste var hon var. Med lilltjejen är jag så mycket lugnare man kanske har blivit lite klokare med åren.. Känner att min nya yoga ger mig ett nytt sorts lugn som jag inte har haft tidigare. Ett andligt lugn, en tillit till något större. Idag skriver Sanna Ehdin i sin blogg att vi ska mata oss själva med ord som: TILLIT, KÄRLEK, LJUS, LÄKNING & GLÄDJE. De orden ger mig ett leende på läpparna & en bra känsla i magen.

2 kommentarer:

  1. Mäktiga ord idag. Och sanna. Jag tycker det är så fantastiskt att äntligen ha börjat begripa att det inte är lönt att jaga och att ha andan i halsen jämt. Istället bara lugnt sätta sig ner och vänta in. Hur magiskt är inte det. Det är som att man mer och mer blir en naturlig magnet och får det man behöver. What a bless!
    Kram du fina!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. & vackra ord från dig. En naturlig magnet, det låter perfekt! Kram

      Radera