måndag 23 april 2012

Femte chakrat

När jag såg på Mandellas föreläsning så pratade hon om att hon gjorde mycket övningar för femte chakrat för att förbättra kommunikationen. Mycket nackrullningar & vridningar. Just nu är jag så otroligt stel i nacken. Vet inte om det är Sat Kriyan som gör det eller för mycket tid framför datorn. Måste slå i mina böcker & leta på ett pass för femte chakrat som jag kan smyga lite med på kvällarna. På morgonen är det min läxa i medicinsk yoga som gäller. Kvart i sex satt jag på yogamattan i morse. Känns lite som en seger varje gång jag lyckas tvinga mig upp ur den varma, mysiga sängen.

2 kommentarer:

  1. Här finns Kantha Padma Kriya för halschakrat (om du inte redan hittat den):
    http://www.shaktakaur.com/kriyas/kantha_padma_kriya.htm

    Bilder finns här:
    http://www.100megsfree.com/yoga/ThroatChakraYogaWebset.html
    (Fast jag tycker killen ser lite skev och vind ut på bilderna. Hihi :)

    Lycka till med dina halsövningar! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina! Härligt med help from my friends:-). Kram

      Radera