söndag 22 april 2012

Vikten av vila

Märker det ofta att på helgerna glömmer jag vikten av att vila. Jag är helt enkelt dålig på det. Att sjunka ner framför tvn eller bara blunda på sängen en stund. Tvättkorgen, eller ovattnade blommor eller något annat fångar min uppmärksamhet. Det är klart att det med måste göras.. men det är viktigt med vila.
Imorse gjorde jag en kort variant av min yoga. Tänkte att jag skulle göra ett mer fysiskt pass på eftermiddagen. Prioriterade en cykeltur med lilla M i barnsadeln i stället. Frisk luft varje dag måste man ge till småttingen.. Känner mig trött & stel i kroppen. Tänker att jag behöver ta tag i det här med maten. Även om jag i grunden äter bra så behöver jag lägga till mera grönt. Får försöka att göra det till veckan. Har köpt en påse bladspenat modell större.. kanske någon grön drink..

6 kommentarer:

  1. Bladspenat har varit vår basföda de senaste dagarna. Visst är det gott:)

    SvaraRadera
  2. Känner igen detdär. Ävenom jag blivit mycket bättre på att bara-vara i helgerna. För något år sedan hade jag a l d r i g kunnat slänga mej i soffan en lördageftermiddag för att maratontitta på en dvd-box någon timme. Idag kan jag det. Halleluja. Men visst lider jag av ska-bara-syndromet med jämna mellanrum, då jag inte kan tänka mej att tagga ner förrän all tvätt är vikt och golvet skurat.
    Vi får helt enkelt fortsätta öva :)

    Det är mycket med maten nu... Tycker jag läser här&där om hur vi tänker till och önskar förändring. Håller tummarna även för dej att du hittar din gyllene medelväg!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan jag nog aldrig maratontitta på tv.. fast jag tror inte man hinner mer bara för man springer omkring. Man stökar ner mer då också. Har nog med barnens ålder och göra också hur mycket man kan vila..
      Ja det är mycket med maten.. tror jag har min medelväl sen många år tillbaka men ibland behöver man ta sig lite i kragen. Nu är det dags för grekyoghurt med kokos, mango & honung. Kram!

      Radera
  3. Jag tror det hänger ihop med att ha småbarn. Man passar på i farten på något vis. Numera när det är bara vi två hemma kan vi titta på en box en hel helg! Och då menar jag hel. En gång såg vi 17 avsnitt av den danska fantastiska serien Brottet!! Det var underbart att bara sjunka in i serien och lämna allt åt sitt öde. Kramkram

    SvaraRadera