söndag 29 maj 2011

Att ligga kvar i sängen

Har man läst förra inlägget kanske jag ska tillägga att nu har jag nyfärgat hår och ömma knän. Fortfarande trött men det är självförvållat. Godaste vännerna var här igår, vi åt gott, drack vin, pratade & bowlade på Wii, alldeles för sent.. Men roligt. Trött imorse, kände faktiskt att jag kunde ha stannat i sängen hela dagen utan dåligt samvete (& det är inte likt mig). Vid tio hördes tassande steg i trappen & alla underbara döttrarna & mannen kom indragandes med en stor solstol & frukost på sängen. Mors Dag. Låg kvar en stund till & sen blev det yoga. Både igår & idag har jag gjort yoga för hjärtchakrat ur Maya Fiennes bok. Börjar med intoning: meditation - mantrat Ong namo Guru dev Namo - ett antal uppvärmning-asanas - krias för hjärtchakrat - savasana - meditation & mantrat Sat Nam. Sen kände jag mig så pigg & stark att jag stod på händer en stund mot väggen. Mannen fixade god lunch örtkryddade köttfärsbiffar med ugnsbakade grönsaker. Mors dag-fika med mannens mamma & mina föräldrar. Mörk kladdkaka med hallon-sås & glass, mums. Tog även en liten joggingrunda idag igen med lillhunden. Idag var lillhunden piggare än jag som fick håll ganska snabbt & gick hälften av rundan.. Kram Ulrika

1 kommentar: