måndag 2 maj 2011

Matkassen

Den här veckan är det tredje gången med Linas matkasse. Barnen är fortfarande inte så glada men jag tycker det är härligt med avlastning. Känns verkligen som att Lina hjälper mig varannan vecka.. Veckans meny såg ut som följande:
Färsk gnocchi med marinerade bönor och ljummen caprese
Citron- och vitlökskyckling med ris och färsk spenatsallad
Pannbiff med lök, kokt potatis och lingon
Wok med minimajs, sojamarinerat fläskkött och nudlar
Stekt torsk med dill- och citronolja, prosciuttochips och sparris

Det låter smarrigt tycker jag. Gnocchi har jag aldrig provat förut & jag kan tänka mig att den rätten får jag komplettera med pannkaka till barnen.. Följer inte heller recepten slaviskt, förra gången bytte jag bulgur mot klyftpotatis & då blev barnen nöjda & glada..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar