måndag 23 maj 2011

Fortsätter med min morgondrink med nässel & nyponpulver. När mannen såg den så utbrast han: det fattas bara grodyngel... Jo håller med om att den ser ut som "träskvatten".. Men smakar inte så illa & förhoppningsvis får jag en riktig VITAMIN-BOOST. Det behövs, men ska inte tjata mer om det.. Tror att våren är en påfrestande tid för mig (& många andra) gäller att jobba förebyggande..

I helgen har jag yogat med Maya Fiennes dvd. Klockan var efter 22 i lördagskväll när jag gjorde den för första gången. Mannen var inte hemma & barnen hade somnat, kände mig pigg så jag bestämde mig för att yoga. Kanske man är en riktig yoga-nörd när man prioriterar yogan sent en lördagskväll.. Förundrad över yogapasset, så olikt den yoga jag har utövat tidigare. Härligt men samtidigt skitjobbigt, om man ska prata klarspråk. Utmanande både för kropp & själ. Inte så att rörelserna är tekniskt svåra, utan det är många repetitioner & olika andningstekniker. Igår när resten av familjen bänkade sig framför tv:n, så gjorde jag passet igen. Lika jobbigt men det känns viktigt för mig, nödvändigt... Tror att det kommer att leda till något nytt. Vill tacka solhälsnings Nina för att hon har inspirerat mig till att hitta kundaliniyogan!!

1 kommentar:

  1. Åh, jag har ju dedär samma upplevelserna som du har... skitjobbiga, underbara kundalini :D
    Kramis!!

    SvaraRadera