lördag 21 maj 2011

Lördagsfunderingar

Idag när jag vaknar är det säkert fjärde morgonen med huvudvärk & ömmande vänstersida av kroppen. Tänker att jag måste försöka fylla på energireserven.. Senast jag mådde så här hjälpte det med yinyoga-workshop. Men yinyoga tar lite tid som jag känner att jag inte har just nu. Mannen är bortrest & barnen & hundarna ska ha sitt.. Börjar dagen med en matsked vardera av mina nyinköpta nässel- & nyponpulver blandat med apelsinjuice. De är lite grova i konsistensen så det kanske passar bättre i en smoothie. Känner mig faktiskt genast piggare. Lite solsken på det & rensande av maskrosor i gräsmattan så är jag i bättre form. Väljer även en kort kundaliniyoga meditation att börja dagen med. Finns många att välja på & en del med rörelser & mantran. Det är en sak som jag gillar med kundalinin att man kan ta fem minuter & det räcker så. Hinner man mer senare så är det en bonus. Tänker att yogan är ett sätt att fylla på min egen energi, när man ger en del till andra.. Har börjat i en roman som jag hoppas jag får tid att läsa ut i helgen..verkar lovande..

2 kommentarer:

  1. Jag känner också att jag äntligen hittat en yogaform, som inte tar så mycket plats... Det låter lite tokigt, men jag tror du vet hur jag menar!? Är glad att det finns meditationer, mantran och kriyas för varje situation och tillstånd. Åh, jag är lycksalig över att få utforska detta. Vad priviligerade vi är :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är vi lyckligt lottade som har så mycket att utforska. Dessutom känns det som det är nödvändigt just nu, kundalinin är någonting som jag behöver:-).

    SvaraRadera