måndag 9 maj 2011

Lusläst

Jag har fått tillbaka min hemuppgift från yinyogakursen på Omyoga. Jag behöver komplettera två frågor som handlar om tao & yin. Eftersom vi inte hade pratat om tao på själva kursen & det inte har nämnts i den litteraturen jag har läst så skrev jag väldigt kortfattat. Därav komplettering.. Rusade in på på biblioteket förra veckan för att jag tänkte hitta någon bok om tao. Hittade istället en bok om Kundaliniyoga. Den har jag sträckläst i helgen. Intressant & bra med färdiga yogapass. Fast jag fick väl inte svar på alla mina frågor om kundaliniyoga. Hoppas det dyker upp en bra lärare längre fram. Försöker bromsa mig själv lite, en sak i taget inte ha så bråttom med mitt nya intresse. Att hitta min egen yoga hemma & låta det vara nog just nu...
Jo, problemet med att skriva mer om Tao återstår, hoppas jag får till det den här veckan istället..
Kundaliniyoga av Wiveka Hjalmarsson

2 kommentarer:

  1. Detdär kan jag känna igen - att vilja så mycket, på en gång och meddetsamma! Samtidigt njuter jag av att det inte riktigt går att ha bråttom med yoga, särskilt när man hållit på några år redan och vet att det är när man bromsar, som man hinner med - inte annars.

    Pratade annars i telefon med min blivande Kundalinilärare, den ena av dem som håller utbildningen jag ska gå. Hon kändes jättetrevlig och det var så lätt att prata. Fick många uppmuntringar och det som jag fastnade alldeles speciellt vid var att även hon började sin Kundalini-resa hemma, med hjälp av böcker!

    Sat Nam

    SvaraRadera
  2. Tack Nina! Ibland känns det svårt när man sitter där vid boken & ska prova. Blev lite "rädd" av eldandningen igår, kändes lite läskigt..Men man måste ge det tid, inte alltid veta om man gör rätt, utan känna hur det känns.. Jag tror iallafall att jag är på rätt väg & det är spännande! KRAM

    SvaraRadera