tisdag 10 maj 2011

Ynnest

Idag är dagis stängt så lilla M fick åka till mormor & morfar imorse. Hon var glad som en sol hela morgonen, på senaste tiden har hon sagt att hon inte vill till dagis. Det har stärkt mig i beslutet att byta till Ur & skur. Skönt när det känns rätt i magen. Det är en sån ynnest att dela livet med en tvååring. Man får skratta & kärleken är så stor. Igår när vi fixade i trädgården så tittade hon på min lilla röda spade -åhh den, fått på Liseberg? Kan man göra annat än att skratta, var får hon allt ifrån? Troligtvis hade något barn på dagis pratat om Liseberg & lillan har ingen aning om vad det är.. Samma sak med färger hon kan namnen på alla färger men kan inte färgerna. När vi plockade vitsippor frågade hon: är den blå? Nåd & ynnest att hon finns här.
Igår gjorde jag de fem tibetanerna, sen en underbar kvällspromenad med lillhunden. Efter det valde jag ett yogapass ur Kundaliniyogaboken. Fast det gick inte så bra, blev bara hungrig & yr... När jag var färdig kraschade jag i soffan med te & ostmackor..  Kram

1 kommentar: