onsdag 23 februari 2011

Fri från stress med Mindfulness

Jag har varit trött och haft huvudvärk i tre dagar nu. Ovanligt för att vara mig, jag brukar aldrig ha huvudvärk. Idag var jag ledig på eftermiddagen och var till badhuset med barnen. Farmor passade lilla M så jag kunde simma. Först tänkte jag av gammal vana räkna längderna jag simmade. Sen tänkte jag på en bok om mindfulness som jag lånade på biblioteket härom dagen. Så jag försökte bara var här och nu när jag simmade, för varje simtag, för varje andetag. Att känna vattnet mot huden och se träden utanför genom de stora badhusfönstren.. Kanske inte lyckades helt men det kräver träning! Jag har precis börjat läsa i boken men jag gillar den!! Den fick följa med till yinyoga lektionen igår, full med "citat" och tips att använda där..

2 kommentarer:

  1. Så klokt. Jag brukar också räkna längderna, så dumt egentligen. När man kan göra som du gjorde :)

    SvaraRadera
  2. Mindfulness! Åh! Jag funderar mycket på det just nu. Tror det kommer jämsides med mina meditationsövningar. Ett andetag åt gången. En chokladbit åt gången :) Närvaro och känsla.

    Har läst en del om Mindfulness, men boken du tipsar om har jag inte sett. Måste kolla in!

    SvaraRadera