onsdag 16 februari 2011

Pigg

Känner mig pigg idag, vilken härlig känsla! Lilla M vaknade bara en gång i natt, det är kanske därför. Eller är det för att jag verkligen tänkte på att röra mig mer i vardagen igår. Eftersom jag har ett kontorsjobb så blir det annars mycket stillasittande. När jag nu mest utövar yinyoga så måste det bli mer promenader och annan rörelse. Blev lite sugen att leta reda på min dvd med afrikansk dans, men det är så svårt att hänga med... Har nu inte alls övergett den fysiska yogan men har insett att varje gång jag gör de stående asanas så får jag ont i svanskotan igen. Efter söndagens undervisande så har jag ont när jag sitter och om jag aktiverar mula bahnda. Är lite rädd att få inflammation så det är yin som gäller nu. Konstigt nog får jag inte ont av yinyogan, var lite rädd innan utbildningen att jag skulle få ont, men kände ingenting efter tre dagar med sex yinpass.
Igår kväll hade jag mitt yinyogapass, jag brukar åka dit lite tidigare för att planera passet. Nu har en del deltagare också börjat komma dit tidigare för att de tycker att det är så mysigt att vara där. Det tycker jag är gulligt. Dessutom har jag en grupp stammisar som alltid är där på yinyogan, det värmer i hjärtat.
  • På att göra listan: Skicka in hemuppgiften från yinyogakursen till Omyoga

2 kommentarer:

  1. Ett värmande inlägg! Inte det onda i svanskotan förstås, men annars. Vi yogar vidare ♥

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa. Och yinyogan verkar helrätt för dig!

    SvaraRadera