måndag 7 februari 2011

Kroppen talar..

Igår var det min ashtanga-nybörjarkurs igen, bara några få där då några var sjuka. Ändå roligt då de som är med är intresserade och frågar mycket. Efter kursen stannade jag på mysore-yogan. Kände ganska direkt att min kropp ropade; Nej nej, jag vill inte svettas och inte spänna musklerna. Jag vill bara ligga ner och andas i mina yinpositioner.. Snälla låt mig få YINYOGA...! Ungefär som jag kan tänka mig att Moder Jord ropar: Ge mig mer kärleksfull kvinnlig energi, jag går under om det blir mer aggressivitet och materiellt strävande..
Nej, jag vet att det inte riktigt är så, tränar man bara yin så blir man till slut som en geléklump. YIN & YANG måste vara i balans...
Annars har jag haft en lugn helg och läst ut tredje och sista? delen om familjen kring La Stella. Jag hoppas att det kommer fler delar för nu längtar jag efter att läsa mer.. Rekommenderas varmt!

1 kommentar:

  1. Yin & Yang och Hallon & Hat! :)
    Tycker min kropp blir mer och mer säker på vad den vill ha och behöver - den blir dessutom bara bättre på att påpeka det också. Högljutt, liksom din! Ibland är det flygande Vinyasa och ibland så långsam yin att tiden nästan stannar. Härligt!

    ...och jag hoppas det kommer mer La Stella, eller nån annan serie i samma stil av samma författare. Me like!

    SvaraRadera