torsdag 27 oktober 2011

Gott & blandat yoga

Igår kväll kände jag mig alldeles för trött för att yoga. Kom på att blöjorna var slut på dagis så jag fick slänga mig iväg till affären & sen ville inte lilla M somna. Till slut somnade hon i min famn framför tv:n. Var ändå sugen på att bara göra lite yoga. Rullade ut mattan i vardagsrummet samtidigt som mannen såg på hockey. Började med de fem tibetanerna & sen lite kundaliniuppvärmning blandat med några yin-asanas, armhuggningar & ashtangaavslutning. Jo det blev visst lite gott & blandat yoga. Avslutade med en kopp te & en bit mörk mintchoklad i soffan..
Här kommer fem snabba som har cirkulerat runt ute på nätet.
  •  När ingen ser eller hör mig så sjunger jag mantran. Ok jag gör det även när barnen hör. I morse sa lilla M: sjung HAR! Så vi sjöng gemensamt Gobinde, Mokande, Udare, Apare, Hariang, Kariang Nirnamei, Akarmei, Har, Har, Har, Har :-). Undra om hon sjunger det på dagis..
  • Jag går aldrig hemifrån utan: nej, jag har väl inte så mycket måsten på den punkten. Oftast är väskan med som innehåller nycklar, plånbok, mobil, läppglans mm. Men måste inte alltid ha med mig mobilen..
  • Min blogg heter som den gör för att jag AMMADE & inte tänkte helt klart! Inser nuförtiden att namnet är ganska knasigt....
  • Om jag vågade skulle jag ta ledigt från jobbet & bara yoga & skriva... eller kanske mer om jag var rik... Fast jag vet av erfarenhet att det är mycket skönare att vara hemma & ledig när man har ett jobb..
  • Om 10 år kommer jag att titta ut genom fönstret på vårt timmerhus & njuta av utskikten av den vackra sjön & ta ett djupt andetag & känna att allt är precis som det ska:-)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar