torsdag 6 oktober 2011

Vila i frid gammelhunden♥

Gammelhunden till vänster
Idag fick jag ta gammelhunden till veterinären för den sista vilan. Hon blev riktigt sjuk & kunde inte stå på benen längre (hjärnblödning enl veterinären). Usch så sorgligt! Barnen är ledsna hon har ju alltid funnits där. Stora K var ett halvår när vi fick gammelhunden för 13 år sedan. Hon har varit vår gårdshund som alltid har varit lös på gården & haft koll på vilka som kommer. Så lydig & snäll, aldrig gått av gården förutom när hon sprang in till grannarna för att tigga en klapp. När jag skaffade lillhunden tänkte jag att gammelhunden skulle lära upp henne så att hon blev likadan.. Men tji fick jag, lillhunden rymmer allt som oftast & åt upp nästan alla våra skor när hon var valp.... Nu blir det ensamt för lillhunden & oss..

Idag har jag varit på akupunktur eftersom kroppen fortfarande krånglar en del. Jag fick stränga förbud mot att duscha kallt. Hon sa att jag redan hade alldeles för mycket yangenergi i kroppen, som måste ut på något sätt, därav muskelryckningar & domningar i höger sidan. Jag hoppas att hennes teori stämmer! Jag kommer att sakna kallduschandet, även om det låter knäppt (& kallt!).

4 kommentarer:

  1. Åh va tråkigt med gammelhunden... Kram!

    SvaraRadera
  2. Kram i sorgen! Det är tungt när en kär vän fattas i huset, usch, jag tycker det är så jobbigt med sorgen efter djur. En av våra tre hundar börjar bli gammal nu och ävenom det inte är "min" hund så oroar jag mej för när Dagen kommer...

    Spännande med akupunktörens teori. Jag ser framemot att höra hur det blir med dej! Hoppas du ska få må bättre och att du får balans småningom.

    SvaraRadera
  3. Å så sorgligt...minns hur det kändes när en familjemedlem försvann.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack, känns tomt men ändå skönt att hon inte behöver lida mer... Kram & härlig helg

    SvaraRadera