lördag 1 oktober 2011

Kundaliniyoga workshop

Har varit på workshop med Guru Dharam. Passet igår var helt underbart, hade ett leende på läpparna hela tiden, fantastiskt att sjunga mantran tillsammans med andra & vara med om ett gongbad. Kikade upp lite förskräckt när gongen började ljuda, oj vad är det som låter! Häftigt med vibrationer som går rakt in i kroppen. Den långa meditationen var också helt otrolig. Wa Wa He He, Wa Wa He He, Wa Wa He He GURU ljöd taktfast genom salen synkroniserat med handrörelser. Trots att det var utmanande kändes det som jag kunde sitta hur länge som helst.... Dagens pass visade mer mina begränsningar och vad jag måste jobba mer på. Krias som stolen, stretch pose mfl visade mig på svagheter i kroppen. Tror att passet finns ute i cyberrymden, återkommer om det...
Var nyfiken på hur jag skulle trivas i kundalinimiljön & det var lite både &.. Men känner iallafall att det är min yoga som jag vill fortsätta med i min egen träning, hemma.. 
Bilder har jag lånat på nätet.

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med gongmeditation! Var med om det för första gången i våras och hajade till, precis som du, när det satte igång men tyckte att det var heelt underbart sen. Det var som om vibrationerna nådde in överallt i kroppen och gav en fantastisk avslappning. Känner också igen dina tankar om kundalinimiljön... men jag tänker att man får ta till sig det som känns rätt för en själv och låta annat passera... Kram!

    SvaraRadera
  2. Så glad att du kom dej iväg och att du får uppleva! Guru Dharam förmedlade visdom och humor skönt sammanflätadade när jag fick träffa honom på Ängsbacka i somras. Hans pass förändrade absolut något forever i mej. Under en av avslappningarna så gongade han ENORMT, jag har aldrig i mitt liv befunnit mej i ett sådant ljud - och samtidigt så djupt nere i en avslappning att jag inte visste av denna värld. Otroligt. Hoppas på och längtar efter att få yoga för honom igen. Så länge gläder jag mej åt att du fått det! KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter spännande. Jag ska faktiskt göra en Gong-resa i november, som det kallas, men ljud och vibrationer är mäktiga. Kram

    SvaraRadera