tisdag 11 oktober 2011

Plogen

Senaste gångerna jag har yogat har jag haft begränsad tid på mig. Eftersom jag inte vill tumma på meditationen på minst 15 minuter så har jag bara gjort de fem första övningarna i den kriya som jag oftast gör nu. Kanske inte så bra men bättre än ingenting. Den första övningen är chairpose med "hundandning" i tre minuter, sen är jag helt slut & har mjölksyra i benen så det känns good enough:-). Nummer tre är stretch pose med eldaning & efter det kommer plogen. När jag kommer till plogen så skakar mina ben av utmattning. Men jag läste i senaste numret av Hälsa att det finns en ny terapi som går ut på att man ska göra vissa övningar som får en att skaka & då skakar man bort stress & oro eller om man har varit med om en chock. Så när jag ligger där med skakande ben i plogen så ler jag för mig själv & tänker att det är jättenyttigt...
bild från nätet

1 kommentar:

  1. Började skriva en kommentar, men den blev så lång att jag mailar istället :)
    SolhälsningsNina

    SvaraRadera