måndag 24 oktober 2011

Måndag

Har haft en helg fylld med barnens aktiviteter, friidrottsmöte, gymnastiktävling & uppvisning. Många långa timmar på en läktare. Eftersom min ladies holiday aldrig verkar ta slut den här gången så har jag hoppat över yogan helt. Nu längtar jag efter yogan så ikväll hoppas jag på att kunna klämma in yoga tid.

Måste dela med mig av något som jag hittade på en blogg:
Författaren Lasse Bergs tips från en blogg på Camino Magasin
Här kommer Lasses nitton tips för hur vi bör leva (i förkortad form):

1. Promenera 6 timmar om dagen eller spring ibland
2. Sitt och kontemplera i naturen. Ta in dofter, ljud och ljus.
3. Lapa sol.
4. Jobba max tre timmar per dag.
5. Prata med andra, ta mycket på varandra.
6. Jobba i arbetsgrupper och nära andra grupper
7. Dansa, sjung och lev dig in i musiken.
8. Skratta och le mycket.
9. Träna ditt skönhetssinne. Skönhetsintresse behöver inte vara ytligt utan är något naturligt.
10. Hjälp andra och dela med dig.
11. Laga mat med andra och ät med andra.
12. Satsa på Slow Food. Ät varierat.
13. Håll dig borta från stöddiga typer. Ha ej en chef, var ej en chef.
14. Förakta ingen.
15. Var tacksam för att du kan känna skam. Det gör att du kan behålla din plats i gruppen.
16. Diskriminera ingen.
17. Lös problem (konflikter) genom att skämta om dem i första hand och ta snacka om dem i andra hand. Se alltid till att den du snackar med inte tappar ansiktet eller blir förudmjukad.
18. Make love not war.
19. Gör en annan människa glad nu på direkten.

2 kommentarer:

  1. Oj, här var det lite gott och blandat :) Jobba bara tre timmar om dagen, mmm - det låter skönt. Kanske lite svårare att genomföra för alla? Och att skämta om konflikter i första hand kanske inte är det jag skulle välja först när de ska lösas. Även om jag förstår andemeningen av att inte ta allt så gravallvarligt.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är härligt att tänka lite "out of the box" om hur man kan leva. Även om det inte är genomförbart.. Tror att skämta om konflikter i en grupp där man är riktigt nära varandra kan vara ett bra sätt att närma sig svåra saker.

    SvaraRadera