måndag 31 oktober 2011

Morgonyoga

Tror att det var samma visa förra året när vi ställde om till vintertid. Helt plötsligt orkar jag mig upp ur sängen & sitter på yogamattan vid kvart i sex. Andra dagen i rad med Maya Fiennes dvd. Yoga för "adrenals & kidneys" precis där ligger min svaghet just nu enligt akupunkturen. På ett sätt är det skönt att höra Mayas röst & uppmaningar att "keep on" även då det är jobbigt. Men ljuset från tv:n stör ganska mycket så jag blir glad när jag hittar passet på nätet .

5 kommentarer:

  1. Åh vad du kämpar på! Jag blir inspirerad av dig ska du veta nu när jag har det ganska tufft i min stundtals svaga kropp. Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, ett favoritpass!
    tycker SolhälsningsNina oinloggad

    SvaraRadera
  3. Tack det samma Annika:-). Nina, det är ju tack vare dig som jag har fått det passet & nu känns det som det var meningen..:-).

    SvaraRadera
  4. Ååå vad härligt att du bara fått sån energi!! Att börja dagen på mattan är bara så underbart. Just nu kan jag bara inte förmå mig att komma upp direkt till mattan. Men så är det just nu. Känner du förresten att akupunkturen hjälper dig?
    Ha en bra dag! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hej Therese. Första gångerna jag var på akupunkturen så hjälpte det men senast blev jag sämre... Hoppas det hjälper på lite längre sikt. Kram!

    SvaraRadera