tisdag 18 oktober 2011

YIN in the house

Eftersom jag har känt lite extra behov av lugn & ro har det blivit yinyoga de två senaste kvällarna. Har tagit fram Yinyoga boxen med fina Elisabeth Andersson & gjort ett pass med fokus på mjält-& magmeridianen. Känns att jag inte har utövat yin på ett tag. I söndags stränade det & drog i kroppen & igår var det mer svårt med fokus. Mina höfter känns väldigt låsta just nu. Kände att jag var tvungen att avsluta med uppvärmningsövningar a la kundalini, sufi grind är en favorit. Känns lättare för mig att mjuka upp höfterna med rörelser.

2 kommentarer:

  1. Åh jag har den boxen jag också! Jag tycker jättemycket om den, även om jag föredrar att inte använda skivan.

    SvaraRadera
  2. Jag använder inte heller skivan. Lyssnar hellre på Snatam Kaur.

    SvaraRadera