fredag 28 oktober 2011

Soppan

Igår var jag på akupunktur igen. Efter behandlingen frågade jag lite försynt hur länge jag behöver gå så ofta som en gång i veckan. Tills du blir helt bra fick jag till svar direkt. Du är låg i energi & måste lära dig att inte ge ut mer energi än du får in. Ord & inga visor! Känner att jag har ganska bra koll på kroppen genom yogan & att jag får energi när jag yogar. Men helt plötsligt dök de här fysiska besvären upp, jo visst det har varit en del jobbiga händelser men inget livsomvälvande. Men ibland får man väl helt enkelt lita på andra, att det är så att nu behöver jag se om mitt eget hus.. När jag kom hem gjorde jag en soppa på broccoli & purjolök med en skvätt grädde. Resten av familjen ratade soppan & åt pannkaka som mannen stekte. Tänker att bra mat också ger energi!
Har laddat hem en mindfulness app till mobilen som jag har lyssnat en del på den senaste tiden. Bra då det finns en kroppsscanning som bara tar tio minuter. Finns även en mettameditation, första delen "en kärleksfull vänlighet till mig " har jag lyssnat på en del. Första gången jag gjorde den tänkte jag på när lilla M var bäbis & fick en så otroligt stark känsla av kärlek♥. Nu är det svårare att hitta känslan men tänker att det är nyttigt ändå att försöka ge mig själv kärleksfull vänlighet. Att fylla på hos mig själv så att jag har mer att ge till andra! Ha en härlig fredag & ta tillvara på livet!

3 kommentarer:

  1. Du kommer att få balans. Det vet jag.
    Det var bara det jag ville säga. Kram och ha en skön helg du med, med massor av energi, lycka och vila!

    SvaraRadera
  2. Hej!Såg ett tips på youtube när man gör "snurren", den 1:a i de 5 tibetanerna. Att titta på höger hands långfinger hela tiden medan man snurrar och också några sekunder efter de 21 varven... Jag tycker att det går mycket lättare och inte det minsta illamående! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Tack Nina skönt att höra! Marie: Tack för tipset.. när jag gjorde tibetanerna regelbundet försvann illamåendet.. Men de är lite för utmanande för min nacke så nu blir det bara ibland..

    SvaraRadera