onsdag 16 mars 2011

Brist på sömn

Lilla M har väckt mig ganska många gånger i natt, vill ha välling, tappat nappen, hellre sova i mammas säng.. Har gått lite som i en dvala på jobbet, tur att jag slutar tidigt. Försökte titta ut genom fönstret på den fina solen, tänka för mitt inre att jag gjorde höga hopp & slog ihop fötterna åt sidan & skrek Tjoho tjoho, obs jag gjorde det inte på riktigt.. Det piggade bara upp mig för stunden..:-).. Jag skulle gärna vilja sova en hel natt..
Många nya yogisar på min yinyoga igår kväll. Alltid lite svårt med nya på yinyogan tycker jag. I ashtangan kan man ganska direkt se om de blir intresserade & om kroppen är med på noterna. I yinyogan kan man visserligen se om de har svårt att sitta still men man har ingen koll vad som händer på insidan. Man får helt enkelt se om de kommer tillbaka igen..

4 kommentarer:

  1. Åh det tror jag att de gör. Ibland tror jag att vi är så självkritiska, som undervisar. Och sömnbrist... det är tufft!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag har ett gäng med "stammisar" så jag är inte orolig. Tror att yogan ska komma in när det är dags för det, i någons liv. Ja sömnbristen gör att man känner sig lite som i en bubbla, fast idag är det mycket bättre. KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej tack för tipset, ska kolla upp det. Kanske finns lite klipp på youtube. Jag har tränat mycket yoga hemma och det kan vara bra att hålla mig till det nu när jag har fått en sträckning :) Väldigt intressant blogg du har, kommer definitivt tillbaka.

    Take care

    SvaraRadera
  4. Hej kul att du hittade hit:-). Jo det finns lite på youtube, det är lätt att göra ensam också, här hittar du asanas: http://www.yinyoga.com/ys2_2.0_yinyoga_asanas.php Håll varje i 3-5 minuter & bara andas lugnt & försök att vara här & nu. Namasté

    SvaraRadera